Za humanizacijo tehnologije

RUK je mreža raziskovalnih centrov na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. V tem interdisciplinarnem trikotniku razvijamo inovativne produkte in storitve za mehko in humano tehnologijo prihodnosti. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Več ...

Festival

KIBLIX 2022 Spremljevalni program / MIGAV: Simon Svetlik in Tušek (alias Borut Kržišnik)

01.09.2022 20:00

Vabimo vas na tretji dogodek cikla MIGAV v tej sezoni, avdio-vizualni performans Simona Svetlika in Boruta Kržišnika, naslovljen O, ki se bo odvil v četrtek, 1. septembra 2022, ob 20. uri v MMC KIBLA.

PLAKAT (PDF)
LETAK (PDF)

»Nič ni bolj zanimivo kakor nenehno raziskovanje čudnih pota svobode. Nahajamo se v odprtem in spolzkem prostoru, kjer se podoba svobode preliva iz ene oblike v drugo. Meja med živim in tehnološkim zbledi, premišljenost in mehanska določenost se raztreščita ob nepredvidljivost sedanjega trenutka. Tako, zmeraj znova, odkrivamo živost v tehnoloških napravah in mehanske vzorce v nas samih. V tem tesnem klinču nepredvidljivosti in nenehnega spreminjanja na eni strani in fiksnih konstruktov na drugi gradimo tisto 'nemogočo' izvedbo, ki je ni mogoče izvesti na drugačen način.

Cilj najine kolektivno zasnovane umetnosti je raziskovanje razmerja med življenjem in strojem. Z nastopi raziskujemo povezanost med svobodo in nepredvidljivostjo  živega trenutka na eni, ter določenostjo in mehanskostjo delovanja računalnika in čutečih tehnologij na drugi strani. Obe skrajnosti sta v nenehni interakciji in meja med njima postopoma bledi. Na ta način pri človeku odkrivamo ne samo tiste lastnosti, ki jih smatramo za značilno človeške, temveč tudi karakteristično strojne atribute kot so mehanskost in predispozicija. Zato upravičeno lahko rečemo, da tehnologija ni samo okoli nas, ampak je tudi del nas samih. Naši možgani so najbolj napredni tehnološki dosežek evolucije. Šele ko spoznamo svoj materialni ustroj, se lahko bolj temeljito začnemo izpraševati o svobodni volji. Na drugi strani pa odkrivamo živost in nepredvidljivost strojne čuteče tehnologije. S svojimi dinamičnimi in zmogljivimi kapacitetami računalnik posega po področjih, ki jih ni mogoče natančno determinirati, hkrati pa so drugačna od tistih, ki so v dosegu človeka. Na ta način v sami predstavi operirava z živim, analognim in digitalno ustvarjenim avdio-vizualnim materialom, ki jih obdelujeva v realnem času in jih na računalniški platformi soočava ter modulirava z različnimi programi in napravami. Z dinamično interakcijo med človekom in računalniško-tehnološkimi napravami tako ustvarimo svoj 'nemogoči' nastop, ki ga samo ena od obeh strani nikakor ne bi mogli izvesti.«

O je serija avdio-video-gibalnih/plesnih dogodkov, ki so bili v zadnjem desetletju izvedeni 15 krat; zasedba sodelujočih umetnikov pa se je tokom serije menjavala/permutirala. Tokrat gre za dandanes precej vsakdanjo konstelacijo: zvok in video projekcija. Glasbenik obdeluje avdio materiale v realnem času; njegov izstopni/končni avdio signal videast vključi v svojo obdelavo video materialov v realnem času, s pomočjo katerega dosežeta sinhroni avdiovizualni učinek. Njuno delo bo predstavljeno v prostoru kot zvočna video instalacija.

Simon Svetlik (r. 1973, Ljubljana) je diplomiral iz slikarstva v Ljubljani. V Ljubljani tudi živi in deluje. Ustvarja z vsemi dostopnimi mediji in se stilsko ne omejuje; njegovo raziskovanje povezanosti vizualnega z ostalimi mediji in prosta izbira tematike ga težko opiše s skupnim imenovalcem, izmom. Ustvaril je raznovrstna umetniška dela (slike, kipe, fotografije, videe, ambientalne postavitve, intervencije, instalacije, performanse …), platforme in sodeloval v mnogih skupinskih projektih. Soustanovil skupino Art group rgb (kolektivni umetniški raziskovalni laboratorij, 2001), ter platformo Simptomi Meta Mesta (neinstitucionalna umetniška platforma, 2015); deluje kot pridruženi član platforme Cirkulacija2 v Ljubljani; soustvaril je scenografijo za zadnji film Francija Slaka Kakor v nebesih, tako na zemlji; kot snovalec in producent ustvarja serijo performativnih dogodkov z enotnim naslovom O,  posveča se neinstitucionalni/neodvisni in neprofitni produkciji.

Tušek (alias Borut Kržišnik) (r. 1961, Zagreb) je slovenski skladatelj sodobne glasbe, ki živi v Ljubljani. Diplomiral je iz psihologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani, vendar je svojo življenjsko pot posvetil glasbi. S svojim edinstvenim načinom skladanja integrira živo igranje z glasbeno programsko opremo na računalniški platformi in tako presega meje posameznih metodologij. S svojim poliglotskim umetniškim jezikom se giblje skozi številne kontraste in nam jih predstavi z navdihujočim optimizmom. Izdal je osem albumov pri britanski založbi Claudio Records (sekcija Claudio Contemporary) in napisal glasbo za številne filme, plesne in gledališke predstave ter druge projekte. Sodeloval je z režiserji in koreografi, kot so Peter Greenaway, Gerald Thomas, Natalia Horečna, Edward Clug, Emil Hrvatin, Thomas Noone, Julie-Anne Robinson in drugi. Njegova glasba je tako predvajana na vseh večjih filmski festivalih, od Cannesa, Benetk, Rotterdama do Toronta, Moskve in Hong Konga, predstave pa so producirane s strani Royal National Theatre, LaMaMa, Teatro Piccolo, Schauspiel Frankfurt, Finnish National Opera and Ballet, BITEF, in mnogih drugih. Kržišnik je dobitnik prve nagrade Vesna na Slovenskem filmskem festivalu 2008 (film Landscape No2) in prve nagrade na Napoli Danza Festival – Il Coreografo Elletronico 1994 (umetniški video Labyrinth).

http://www.borutkrzisnik.si/

Vstop je prost.
__
Produkcija: KID KIBLA
Soorganizacija: Društvo za sodobno umetnost X-OP, Združenje KODA MODRO
Podpora: Ministrstvo RS za kulturo, Mestna občina Maribor

Foto: Janez Klenovšek

Deli: