Za humanizacijo tehnologije

RUK je mreža raziskovalnih centrov na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. V tem interdisciplinarnem trikotniku razvijamo inovativne produkte in storitve za mehko in humano tehnologijo prihodnosti. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Več ...

Umetniki

Brad Downey

03.06.2020 18:49

Brada Downeyja (1980, Luisville, Kentucky) lahko najbolje opišemo kot konceptualnega umetnika in najbolj znanega neznanca. Downey, magister likovne umetnosti in kiparstva, je na umetniški šoli Slade (Slade School of Art) razvijal svoje veščine pod mentorstvom Brucea McLeana. Leta 1998 se je po iniciativi inštituta Pratt odločil svojo življenjsko pot nadaljevati v New Yorku. Downeyjevi projekti sprevračajo navade in konvencije urbanega okolja ter dvomijo o normah, ki so tako močno vpete v družbo, da jih ta dojema kot prave in ustrezne in ne kot omejujoče in invazivne. Pomanjkanje diskurza in dialoga je tema, ki se je Downey dotakne v vsakem od svojih del. Ta preizprašujejo običaje in moralne vrednote ter spodbujajo gledalce k prevrednotenju lastnega okolja.

Razstavljal je na prizoriščih, kot so Tate Modern, Inštitutu za sodobno umetnost v Londonu, Muzeju sodobne umetnosti Massachusetts v ZDA, Kunsthalle Dominikanerkirche v Osnabrücku, Kunstcentret Silkeborg Bad na Danskem in drugih. Naredil je tudi več prostih, masovnih umetniških del izven zaprtega razstavljalnega prostora. 

Svoja radikalna in navdušujoča dela je sicer zadnji dve desetletji ustvarjal po vsem svetu, zadnja leta pa deluje predvsem v Berlinu. 

V Sloveniji se je prvič znašel skorajda po naključju, po klicu ukrajinskega prijatelja, ki ga je zanimalo, če bi prišel v Slovenijo na striženje. Downey se je na vabilo odzval in se tako udeležil novomeškega festivala Fotopub, skupaj z drugimi udeleženci, ki so vsi z enako frizuro sodelovali v skupinski razstavi. 

V času razstave je dobil zamisel, da bi raziskal domovino Melanie Trump, katere delo in življenje je spremljal zaradi migrantskega vidika. Ker je Američan, ki mu ni tuja evropska perspektiva, je čutil odgovornost, da razišče okolje, v katerem je odraščala. Njegovo zamisel je Aleš Župevc – Maxi z motorno žago izklesal v leseni kip Melanie Trump, ki se nahaja pri Sevnici. 

Melanijina kopija je bila razstavljena v Berlinu in v Ljubljanski galeriji Vžigalica. Zgodba je dobila tudi čezoceansko medijsko pozornost, CNN-a in podobnih velikih medijskih hiš. Zdaj želi delu Melanie dodati novo vrsto kulturne vrednosti in analizirati globino umetniške stvaritve.

Zaradi pozitivne izkušnje se je v Slovenijo vračal pogosto, nazadnje pred začetkom karantene. Tu je želel zaradi nekaterih umetniških del ostati le nekaj dni, ki so se zaradi epidemiološke situacije spremenili v mesece. Tako je ostal ujet v Sloveniji s projekti, ki so bili že v teku in so dobivali novo podobo, hkrati pa ga je okolje Izole, kjer je bival, inspiriralo v taki meri, da je uspel ustvariti nova dela, tudi v sklopu rezidence našega projekta, sodelujoč s CO Nanocentrom, name:, intermedijskim umetnikom Markom Vivodo, Rokom Pahorjem in drugimi. 

Eden izmed rezultatov sodelovanja s CO Nanocentrom je delo Vesolje na zrnu peska. Zamisel je bila klesati na najmanjšo enoto, ki je še primerna za obdelavo in to je bilo zrnce peska iz Santa Barbare v Kaliforniji. S pomočjo sodelavca iz CO Nanocentra Bojana Ambrožiča so ob pomoči fokusiranega ionskega snopa, na zrnce peska »izklesali« podobo s sumerske kamnite table. Drugi projekt pa je še v teku. V sklopu tega restavrirajo, s pomočjo rentgenske in infrardeče slike, tuje pomembnejše umetniško delo iz plasti poslikanega zidu. 

Na obzorju so tudi novi projekti, inspirirani iz skupnosti v kateri je živel, z umetniki in prijatelji s katerimi je skoval nova poznanstva in ustvarjal različne umetniške projekte.  

Spletna stran in portfolio: https://www.braddowney.com/

Instagram: https://www.instagram.com/bigtimebrad/

Deli: