Za humanizacijo tehnologije

RUK je mreža raziskovalnih centrov na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. V tem interdisciplinarnem trikotniku razvijamo inovativne produkte in storitve za mehko in humano tehnologijo prihodnosti. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Več ...

Festival

KIBLIX 2020—2021 / Spletni seminarji

14.01.2021 19:30

KIBLIX Spletni seminarji
Januar – februar 2021

Z veseljem napovedujemo serijo KIBLIX spletnih seminarjev, serijo spletnih srečanj, ki jih bo vodila kuratorka in kritičarka Irena Borić v sodelovanju z različnimi umetnicami in umetniki. Namen spletnih seminarjev je ustvariti prostor za skupni premislek, diskusijo in izmenjavo znanja. Seminarji bodo temeljili na izbranih teoretičnih besedilih in predstavitvah praks posameznih umetni cin umetnikov, ter skupni diskusiji.

Vsa srečanja bodo potekala preko spletne platforme ZOOM in v živo na socialnih omrežjih RUK in KIBLA. Jezik pogovora bomo prilagodili glede na udeležence (slovenščina ali angleščina). Spletni seminarji so namenjeni širokemu občinstvu, od udeležencev se ne pričakuje strokovnega predznanja; vljudno sicer priporočamo, da udeleženci vnaprej preberejo predlagana besedila (na voljo v slovenščini ali angleščini), in naprošamo, da za registracijo udeležbe ter besedila, pošljejo email sporočilo na naslov irena.boric@kibla.org. Registracija je le informativnega značaja in ni obvezujoča.

PROGRAM

Digitalno medijsko okolje
Spletni seminar s Saro Bezovšek

Torek, 19. 1., ob 18. uri @ZOOM
Povezava: https://zoom.us/j/96679852083

V okviru tokratnega seminarja se bomo seznanili z umetniško prakso Sare Bezovšek, umetnice, ki skozi umetniško prakso apropriacije raziskuje vplive internetne kulture in spletnih družbenih medijev na sodobno vizualno umetnost. Diskusija bo temeljila na besedilu digitalnega teoretika Douglasa Rushkoffa The Digital Media Environment (Digitalno medijsko okolje), objavljenem v njegovi knjigi Team Human.  Pogovarjali bomo se o digitalnem okolju in njegovem vplivu na domnevanje resničnosti. Kot pravi avtor: “Bolj ko sprejemamo zaslon kot okno v resničnost, bolj verjetno bomo sprejeli izbire, ki jih ponuja. Toda kaj pa možnosti, ki jih ne ponuja? Ali res ne obstajajo?”

Sara Bezovšek je vizualna umetnica, ki deluje na področjih grafičnega oblikovanja, novih medijev in eksperimentalnega filma. V svoji umetniški praksi zbira, shranjuje in kolažira vizualne reference, na katere naleti med brskanjem po spletu ter gledanjem filmov in televizijskih serij. Skozi apropriacijo ustvarja nove narative/pripovedi, pri čemer jo zanima, kaj ljudje gledajo in delijo na socialnih omrežjih, kako vizualni material potuje po internetu ter kako se spreminja in vpliva na uporabnike. V kontekstu post-internetne paradigme tako ustvarja prostor, kjer so spletne vsebine in internetne reference konsistenten in nepogrešljiv del sveta, v katerem živimo.

Totalni razpad
Spletni seminar s Teo Stražičić

Torek, 26. 1., ob 18. uri @ZOOM
Povezava: https://zoom.us/j/96302369351

V okviru tokratnega seminarja se bomo seznanili z umetniško prakso Tee Stražičić, umetnice, ki se izraža skozi digitano umetnost in tradicionalne medije. Diskusija bo temeljila na poglavju iz knjige Snow Crash Neala Stephensona, znanstvenofantastične cyberpunk zgodbe, v kateri se popularizira izraz avatar in je hkrati bil inspiracija za industrijo videoiger. Kot lahko preberete: “Seveda ne vidi resničnih ljudi. To je vse del gibajoče se ilustracije, ki jo je računalnik ustvaril v skladu s specifikacijami, ki prihajajo po optičnem kablu. Ljudje so del programske opreme, imenujejo se avatarji. So avdiovizualna telesa, ki med seboj komunicirajo v Metaverse.”

Tea Stražičić (alias @flufflord) je diplomirala in magistrirala na oddelku za animacijo in nove medije na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu, Hrvaška. Prislužila si je nagrado Animation Sans Frontières - European Animation Development, za tem se je udeležila rezidence za animacije na Open Workshop v Viborgu na Danskem. V Zagrebu je sodelovala z Adriatic Animation, ki je režirala filme TED ED, na Animafest-u pa kot izbirnica programov in vizualna oblikovalka festivala ter z Formatom C, House of Flamingo in Živo muziko – underground glasbenimi in umetniškimi organizacijami, ki podpirajo queer prireditve. S sestro Marto je ustanovila kolektiv SwS, osredotočila pa se je predvsem na sodelovanje z mednarodnimi umetniki in festivali elektronske glasbe. Leta 2017 je Flufflord v partnerstvu z glasbenikom Nickom Zhujem (@baojiaxiang) ustanovil AV duet, začeli so v Los Angelesu, CA, nato pa v Berlinu, kjer trenutno prebivajo. Igrali so na festivalih: Sonic Acts, Creepy Teepee, Supynes, Ekstravagantna Tijela. V Berlinu dela v STUDIO @Trauma Bar und Kino in sodeluje s Creamcake & Good Intentions. Njeno delo je bilo objavljeno Heavy Metal (ZDA), TEDed, FeltZine, VICE, ArtSlant, FuckingYoung, Adult Swim, Tzvetnik, Art Viewer, Ello, AQNB, oFluxo, The Wire.

Umetnost, tehnologija in humanizem
Spletni seminar z Terezo Teklić (KONTEJNER)

Torek, 2. 2., ob 18. uri @ZOOM
Povezava: https://zoom.us/j/94193421384

V okviru tokratnega seminarja se bomo seznanili s kuratorsko prakso zagrebškega kolektiva Kontejner, čigavr delo temelji na progresivni sodobni umetnosti, ki raziskuje vlogo in pomen znanosti, tehnologije in telesa v naši družbi, s poudarkom na provokativne, fascinantne ter intrigantne subjekte in teme, ki jih družba percipira kot tabuje. Diskusija bo temeljila na besedilu medijskega teoretika Borisa Groysa  Art, Technology, and Humanism, v katerem piše: “Umetniške prakse in diskurzi klasične avantgarde so bili na nek način predogled pogojev, pod katerimi v sodobnem medijskem svetu obstajajo naša druga, samoproducirana umetna telesa. Elementi teh teles - umetniška dela, knjige, filmi, fotografije - krožijo po vsem svetu v razpršeni oblik.”

Tereza Teklić je kuratorka in vodja projektov. Na Filozofski fakulteti Univerze v Zagrebu je diplomirala iz umetnostne zgodovine in nemškega jezika ter književnosti. Od leta 2008 deluje kot projektna asistentka, koordinatorka, vodja projektov in kuratorka v NVO KONTEJNER. Od leta 2011 je del kuratorske ekipe v galeriji Mochvara, kjer umetniški program organizirajo v sodelovanju z Združenjem za razvoj kulture "CDA" in klubom Mochvara. Je tudi ena od pobudnic interdisciplinarnega projekta Luč v krajih, ki ga organizira nevladna organizacija IN PLACES.

KONTEJNER | Urad za sodobno umetniško prakso je neprofitna nevladna organizacija iz Zagreba, ustanovljena leta 2002. Ukvarjajo se s kuratorskim delom, organizacijo umetniških festivalov in drugimi javnimi prireditvami ter izobraževanjem in družbeno teorijo. Njihovo glavno področje zanimanja je progresivna sodobna umetnost, ki raziskuje vlogo in pomen znanosti, tehnologije in telesa v naši družbi, s poudarkom na ustreznih in aktualnih pojavih, zlasti znotraj provokativnih, fascinantnih in zanimivih tem in tem, pa tudi na zaznane s strani družbe kot tabuji. Sem spadajo užitek, čas in energija, duševno zdravje, manipulacija s človeško in umetno inteligenco ter temna snov.

https://www.kontejner.org/

Resničnostni posel. Imperativ napovedi
Spletni seminar s kolektivom BridA/Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica

Torek, 9. 2., ob 18. uri @ZOOM
Povezava: https://zoom.us/j/97392882354

V okviru tokratnega seminarja se bomo seznanili z umetniško prakso kolektiva BridA, čigar delo temelji na razmišljanju o procesih in vlogah v okviru sodobne umetnosti, po načelu umetniškega povezovanja in skupinskega delovanja raziskujejo vplive internetne kulture in spletnih družbenih medijev na sodobno vizualno umetnost. Diskusija bo temeljila na besedilu filozofinje Shoshanae Zuboff objavljenem v njeni knjigi The Age of Surveillance Capitalism; v poglavju pod naslovom The Reality Business. The Prediction Imperative avtorica razlaga povezanost predvidevanja in nadzornega kapitalizma. Kot pravi: “Nadzorni kapitalisti se morajo zato vprašati: Katere oblike presežkov omogočajo izdelavo izdelkov za napovedovanje, ki najbolj zanesljivo napovedujejo prihodnost? To vprašanje pomeni kritično prelomnico pri izdelavi nadzornega kapitalizma s poskusi in napakami. Izkristalizira drugi gospodarski imperativ - imperativ napovedi - in razkrije močan pritisk, ki ga izvaja na nadzor kapitalističnih prihodkov.”

Kolektiv BridA/Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica je bil ustanovljen leta 1996 na Akademiji za likovno umetnost v Benetkah, kjer so člani tudi doštudirali. Njihovo delo temelji na razmišljanju o procesih in vlogah v okviru sodobne umetnosti, na načelu umetniškega povezovanja in skupinskega delovanja, na raziskovanju in projektih, ki vključujejo sodelovanje z raznimi drugimi umetniki, strokovnjaki, ustvarjalci. Označuje jih angažirano delo v lastnem kraju, številne povezave z raziskovalnimi inštituti in univerzami, uspešni nastopi v tujini ter lasten program artist in residence.


Več: https://2020.kiblix.org/

Deli: