Za humanizacijo tehnologije

RUK je mreža raziskovalnih centrov na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. V tem interdisciplinarnem trikotniku razvijamo inovativne produkte in storitve za mehko in humano tehnologijo prihodnosti. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Več ...

Festival

KIBLIX 2020 PREDDOGODEK: Spletni seminarji

19.11.2020 06:20

>> ZOOM povezava do ponedeljkovega seminarja z Dino Karadžić TUKAJ. <<


November – December 2020
 

Kot preddogodek festivala KIBLIX 2020 z veseljem napovedujemo Kibline spletne seminarje, serijo štirih spletnih srečanj, ki jih bo vodila kuratorka in kritičarka Irena Borić  v sodelovanju z različnimi umetnicami in umetniki. Namen spletnih seminarjev je ustvariti prostor za skupen premislek, diskusijo in izmenjavo znanja.

Vsa srečanja bodo potekala preko spletne platforme ZOOM. Jezik pogovora bomo prilagodili glede na udeležence (slovenščina ali angleščina). Spletni seminarji so namenjeni širokemu občinstvu, od udeležencev se ne pričakuje strokovnega predznanja; vljudno sicer priporočamo, da udeleženci vnaprej preberejo predlagana besedila (na voljo v slovenščini ali angleščini), in naprošamo, da za registracijo udeležbe ter besedila, pošljejo email sporočilo na naslov  irena.boric@kibla.org. Registracija je le informativnega značaja in ni obvezujoča.  Povezava do ZOOMa bo objavljena pol ure pred dogodkom ali posredovana v povratnem emailu. Dogodki bodo prenašani tudi v živo preko socialnih omrežij.

Vljudno vabljeni! 


PROGRAM

Iz karantene z ljubeznijo (Jelena Vesić) 
Četrtek, 19. november, ob 18. uri

Prvo srečanje KIBLINIH Bralnih krožkov bo potekalo v četrtek, 19. 11. ob 18. uri. Izhajali bomo iz besedila Jelene Vesić napisanega za posebno publikacijo Dela iz samoizolacije, ki je spremljala samostojno razstavo Sanje Iveković. V besedilu avtorica poudarja tri vrste dela, ki jih evocira Sanja Iveković – „homework kot domačo (šolsko) nalogo, work from home kot visokozastopano in popularno „delo od doma” in housework oziroma „delo v hiši” – tradicionalno žensko, nevidno in neplačano.” Pogovarjale_i se bomo o omenjenih konceptih v kontekstu umetniške prakse Sanje Iveković in drugih umetnic_ikov.


Vrečka kot teorija fikcije (Ursula le Guin) in Tentacular Thinking (Donna Haraway) 
Četrtek, 26. november, ob 18. uri

Drugo srečanje po potekalo v četrtek, 26. 11., ob 18. uri. Izbrani besedili Ursule le Guin in Donne Haraway izpostavljata pomen pripovedovanja zgodb in kolektivno mišljenje v odnosu do narave in tehnologije. Kot piše Ursula le Guin: „Znanstvena fantastika, če je prav zamišljena, pomeni, kot vsaka resna fikcija, pa če je še tako smešna, poskus opisati, kaj se godi, kaj ljudje res čutijo in delajo, v kakšnem odnosu so do vseh drugih stvari v tej ogromni vreči, tem trebuhu vesolja, v tej maternici stvari, ki bodo, in v grobnici stvari, ki so bile, v tej zgodbi brez konca.” Besedila bomo brali v navezavi na razstavo „MikoMitologije. Mit o prelomu“ intermedijske umetnice Saše Spačal, ki bo skupaj z Ireno Borić moderirala tokratno srečanje.

Saša Spačal je postmedijska umetnica, ki dela na presečišču raziskovanja živih sistemov, sodobne in zvočne umetnosti. Njeno delo se fokusira predvsem na postčloveško stanje, kjer človeška bitja obstajajo in delujejo kot eden izmed elementov v ekosistemu in ne kot suveren. S tem se opušča kartezijanski sistem in sprejema dejstvo, da se je področje tehnologije razširilo ne samo od strojne na programsko opremo, ampak tudi do mokre opreme, od koder posledično izvirajo hibridni pojavi mehanske, digitalne in organske logike delovanja. Njena dela so bila predstavljena na številnih mednarodnih prizoriščih, med njimi Ars Electronica Festival (AT), Prix Cube Exhibition (FR), Transmediale Festival (DE), Athens Digital Arts Festival (GR), Perm Museum of Contemporary Art (RUS), Onassis Cultural Center Athens (GR), Chronos Art Center (CHN), Eyebeam (USA), Cynetart Festival (DE), National Art Museum of China (CHN), Museum of Contemporary Art Metelkova (SI), Kapelica Gallery (SI), Device_art (CRO), Art Laboratory Berlin (DE), Kiblix Festival (SI), Gallery of Contemporary Art Celje (SI), Museum of Contemporary Art Vojvodina (SRB), Lisboa Soa Festival (PT), Sonica Festival (SI). Prejela je tudi Častno omembo na Ars Electronica Prix in bila nominirana za Prix Cube.


„Lastna soba“ Virginie Wolf in „Njena lastna rožnata soba“ Selme Selman
Ponedeljek, 30. 11. 2020 ob 18. uri.

Tretje srečanje bo potekalo v ponedeljek, 30. 11. 2020, ob 18. uri. Tokrat se bomo vsebinsko navezovali na umetniško prakso Selme Selman, mednarodno uveljavljene umetnice mlajše generacije. Diskusija bo temeljila na literarnem delu Lastna soba Virginie Wolf in video dokumentaciji performansa Njena lastna rožnata soba (A Pink Room of Her Own) Selme Selman. Poiskali bomo povezave med dvema delima, ki jih sicer ločuje skoraj celotno stoletje, obe deli pa problematizirata okoliščine ženskega ustvarjanja, ki so pogosto otežene ali onemogočene zarad revščine, ekonomske, družbene in splone neenakosti, izobrazbe, skrbi za dom in otroke.

Selma Selman (1991, Bihać/BA) je  študirala je slikarstvo na Akademiji za Likovno umetnost v Banja Luki (2014), kjer je diplomirala kot ena prvih Rominj.  Izobraževanje je nadaljevala na ugledni Srednjeevropski univerzi v Budimpešti, ter na Univerzi Syracuse v ZDA (2018). V svojih delih želi zaščititi in omogočiti ženska telesa skozi kolektivno emancipacijo zatiranih žensk. Nenehno iskanje za funkcionalnim in sodobnim političnim uporom izhaja iz njene osebne izkušnje z zatiranjem iz različnih smeri. Selman je ustanoviteljica organizacije Marš u školu!, ki si je zadala ustvariti pogoje za izobraževanje maldih Rominj. Živi v Bosni in Hercegovini, in v ZDA. Razstavljala je v Kunsthalle Wien, AUT (2020); L’Onde Center for Art, Paris, FRA, (2020); 58th Venice Biennale, IT (2019); Queens Museum, NY, USA (2019); Villa Romana, Firenze, IT (2019); The Creative Time Summit, Miami, USA (2018); 3. Berlin Herbstsalon, Maxim Gorki Theatre, Berlin, GER (2017); Acb Gallery, Budapest, HUN (2017); Agnès b. Galerie Boutique, New York, USA (2017); New Children Gallery, New Orleans, USA (2016); Kunstquartier Bethanien, Berlin, GER (2016); Muzej sodobne umetnosti, Banja Luka, (BH) 2014.


“Ali je internet mrtev?” (Hito Steyerl) 
Ponedeljek, 7. 12. 2020 ob 18. uri

Povezava do seminarja z Dino Karadžić TUKAJ.

V okviru tokratnega seminarja se bomo seznanili z umetniško prakso Dine Karadžić, ki deluje na področju  vizualne, digitalne, in spletne umetnosti. Diskusija bo temeljila na besedilu umetnice in teoretičarke Hito Steyerl Ali je internet mrtev?, ki se posveča sodobnim virtualnim svetovom. Na tokratnem srečanju se bomo pogovarjali o besedilu, v katerem avtorica uvodoma izpostavlja:

»Je internet mrtev? To ni metaforično vprašanje. To vprašanje ne trdi, da je internet disfunkcionalen, neuporaben ali da ni v modi. Sprašuje, kaj se je zgodilo z internetom, potem ko je prenehal biti “možnost”. Vprašanje je zelo dobesedno – ali je mrtev, kako je umrl in, ali ga je kdo ubil. "

Dina Karadžić živi in deluje v Zagrebu ter na spletu. Leta 2012 je diplomirala na Akademiji likovnih umetnosti v Zagrebu (MFA). Od leta 2011 je članica Hrvaškega društva likovnih umetnikov (HDLU), od leta 2018 pa članica Hrvaškega društva samozaposlenih umetnikov (HZSU). Od leta 2014 vodi umetniško organizacijo Format C (organizacijo, ki se usmerja v digitalno umetnost, multimedijske eksperimente in kolektivno ustvarjanje). Aktivno (so)deluje na področju novomedijske umetnosti; inicira dogodke in razstavlja na področju vizualne, digitalne in spletne umetnosti. https://formatc.hr/j3d1n4/

Serija bralnih krožkov in pogovorov z umetnicami in umetniki je del Kiblinega programa neformalnega izobraževanja, ki ga podpira Ministrstvo za kulturo.

Deli: