Za humanizacijo tehnologije

RUK je mreža raziskovalnih centrov na presečišču umetnosti, znanosti in tehnologije. V tem interdisciplinarnem trikotniku razvijamo inovativne produkte in storitve za mehko in humano tehnologijo prihodnosti. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Več ...

Umetniki

dr. Tiago Martins

27.05.2020 21:19

Tiago Martins-a (1981, Lizbona), lahko najbolje opišemo kot interdisciplinarnega kreativnega tehnologa. Po diplomi iz računalništva in tehnike na Univerzi v Lizboni, je nadaljeval svojo študijsko pot v Linzu, kjer je doktoriral na Interface Cultures, University of Arts and Industrial Design. Po končanem doktoratu je ostal v Linzu, in kot gostujoči predavatelj na Interface Culture, predaval na področju programiranja in teorije iger.

Trenutno je njegov dom Berlin, kjer je zaposlen kot raziskovalec, programski inženir in kreativni tehnolog. Njegovo delo je namenjeno razvijanju računalniško generiranih vmesnikov, ki temeljijo na družbeni povezanosti in interaktivni izkušnji uporabnikov tehnologij. Njegova unikatnost temelji na združevanju znanja iz področja računalništva, raziskovalnih izkušenj, ustvarjalne prakse in področja interaktivne umetnosti.

"Kot otrok sem bil očaran nad tehnologijo in načinom delovanja strojev, hkrati sem vedno rad risal in izdeloval stvari. Nešteto ur sem posvetil interaktivnim svetovom računalniških iger in tudi sam rad eksperimentiral z risalnimi programi in vsemi vrstami kreativne programske opreme – ki so bile v tistem času še zelo osnovne.

Zato ni presenetljivo, da delam na področju ustvarjalnosti in inovacij z uporabo digitalnih tehnologij. Zaradi festivala Speculum Artium sem se že od prve edicije zelo navezal na Trbovlje in številne mlade ustvarjalce s tega območja.

Rezidenčni program RUK je bil odlična priložnost za obnovo te povezave in tudi spoznavanje nekaterih glavnih inovatorjev na pospeševalniku Katapult v Trbovljah, kjer razvijajo izdelke in storitve in so uspešni v svetovnem merilu.

Z veseljem sem delil svoje občutke za oblikovanje s Chipolom. Podjetje izdeluje pametne iskalnike predmetov, ki vam bodo pomagali izslediti vaše stvari. Oblikoval sem realne scenarije za primere, kjer Chipolo obeski postanejo kreativna orodja za razvoj in igranje iger z uporabo resničnih fizičnih lokacij in resničnih predmetov. Tradicionalne igre z vključenimi novimi tehnologijami – predstavljajte si to. Tudi babica se lahko igra!

Moram priznati, da se je bilo težko osredotočiti na eno nalogo, medtem ko sem bil rezident RUK-a. Njihovi tekoči projekti, ki sem jih imel možnost spoznati, združujejo nekatere novitete različnih področij – mešano resničnost, robotiko ter vmesnike med možgani in računalniki.

Zelo dobro ponazarjajo, kako lahko do najnovejših tehnologij pristopimo s kreativnim in odprtim razmišljanjem in uresničimo nove oblike zmožnosti dojemanja, to je: nove načine odkrivanja in razumevanja sveta, sebe in drugega, ter čudes človeškosti.

Takšne filozofske teme lahko potem razvijamo še naprej, predvsem, ko uživamo v prelepi naravni pokrajini med sprehodom po planinski poti s spektakularnim razgledom v družbi dobrih prijateljev. "

Spletna stran: https://cargocollective.com/tiagomartins

DDTlab mednarodna rezidenca: sodelovanje kreativcev in umetnikov z gospodarstvom

V mesecu marcu smo gostili umetnika in tehnologa dr. Tiaga Martins, ki je opravil rezidenco v podjetju Chipolo v Trbovljah. Kljub koroni nam je uspelo uspešno izpeljati rezidenčni program.

Dr. Tiago Martins je skupaj s svojim mentorjem Juretom Zdovcem, ki je soustanovitelj in tehnični direktor podjetja Chipolo, v času razidenčnega obiska, ustvarjal igrive in uporabne koncepte Chipolo produktov. Chipolo produkti v svoji osnovi opravljajo nalogo, da pametno sledijo predmetom, ki smo jih morebiti izgubili (npr. telefon, denarnica, ključi).

Dodano vrednost, ki jo je pri svojem delu uporabljal dr. Tiago Martins predstavlja proces gamifikacije, ki vpeljuje principe igre v samo sledenje izgubljenega predmeta. Se pravi, je sami sledljivosti predmeta dodal vsebino in razvijal možne koncepte uporabe, ki se opirajo na elemente igre. Njegovi prvi zametki idej z delovnim naslovom ''Come out and play'' so vsebovali tri koncepte: Chipper mobilna igrica, ki črpa navdih iz igrice Pockemón Go ter se ukvarja z navideznimi hišnimi ljubljenčki in igranjem vlog. Eight days je promocijska igra, katere cilj je aktivirati obstoječo skupnost uporabnikov, doseči nove uporabnike in ustvariti zavest o Chipolu na zabaven in igriv način. Tretji koncept nosi ime Lokacijska igra brez naslova, ki ga je dr. Tiago Martins poimenoval kot koncept ''bonus runde'', ki se ukvarja z rekontekstualizacijo igre, v smislu igrivega odnosa in možnostjo ustvarjanja lastnih iger s strani uporabnika. Končni cilj izvedenega rezidenčnega programa, ki ga bo dr. Tiago skupaj s Chipolo v prihodnje še realiziral, predstavlja produkt imenovan Chipolo Family Play Kit.

Deli: